Wanneer u nog niet 100% zeker weet dat u onze show wilt vastleggen, dan kunt u een vrijblijvende reservering aanvragen voor een datum. Een dergelijk reservering heet "een optie".
Als u een optie bij ons plaatst, dan houden wij uw gewenste datum voor u gereserveerd in onze agenda. Een optie is twee weken geldig. Daarna vervalt uw reservering op die datum.
Let op:
Het kan zijn dat er een tweede aanvraag binnenkomt voor "uw" datum. Als de "andere klant" ons wèl definitief wil boeken, dan nemen wij eerst contact met u op.
Omdat u de eerste optie heeft staan, krijgt u altijd voorrang! Maar, ... u dient dan wel binnen 24 uur te beslissen of uw optie als definitieve boeking geplaatst kan worden, of dat uw optie mag komen te vervallen.
Daarom kunnen wij alleen een optie plaatsen wanneer wij uw contactgegevens hebben, zodat wij u kunnen bellen. Wanneer wij u niet kunnen bereiken binnen 24 uur, dan zijn wij helaas genoodzaakt om uw optie te laten vervallen!
Wij werken samen met diverse artiestenbureaus. Bij het plaatsen van een opdracht ontvangt u van het betreffende bureau de betalingsvoorwaarden. Ieder bureau heeft zo zijn eigen voorwaarden. Neem gewoon even contact op om deze vraag goed beantwoord te krijgen.
Over het algemeen is de volgende regel van toepassing:
Zoals gebruikelijk in de entertainment wereld, is een optreden altijd op basis van vooruitbetaling. Dit is een standaard regel die in heel Nederland gehanteerd wordt bij het boeken van artiesten.
Bij annulering/opzegging van de overeenkomst, zullen annuleringskosten in rekening worden gebracht. De hoogte van de kosten is afhankelijk van het termijn:
Bij annulering tot 8 weken voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen € 25,00 ter compensatie van de administratiekosten.
Bij annulering tussen 8 en 4 weken voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen 50% van de totale som van de opdracht.
Bij annulering tussen 4 weken en 1 week voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen 70 % van de totale som van de opdracht.
Bij annulering in de laatste week voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen 80 % van de totale som van de opdracht.
In alle gevallen geldt
Het bedrag is altijd minimaal gelijk aan de werkelijke annuleringskosten welke wij aan derden zullen moeten voldoen bij annulering van de opdracht, vermeerderd met 15% administratiekosten over de som van de totale opdracht.
Tevens zijn wij voorts gerechtigd om van de opdrachtgever alle kosten waarvoor wij aansprakelijk worden gesteld door derden, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, veroorzaakt door de annulering te vorderen.
Denk ik deze gevallen bijvoorbeeld aan de annuleringskosten voor geluidsbedrijven die wij inhuren of bijvoorbeeld de podiumbouwers.
Overmacht
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een overlijden in de familie is. Wanneer dit de 1e of 2e graad familieband is, dan zullen wij natuurlijk geen annuleringskosten berekenen.
Dat valt onder de term overmacht. Net zoals natuurrampen, oorlogen, en dat soort gevallen.
Waarom annuleringskosten?
Boekingen voor artiesten worden meestal ruim van te voren vastgelegd. Wanneer iemand op het laatste moment een boeking annuleert, dan kunnen wij die datum nooit meer vervangen met een andere boeking. Daardoor zijn wij genoodzaakt om een vergoeding te vragen voor de inkomsten die wij buiten onze schuld missen.
Wanneer u een datum wilt verplaatsen, dan geldt dat als een annulering van de bestaande opdracht en het plaatsen van een nieuwe opdracht.
Daarbij moet u rekening houden dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het annuleren van de huidig geboekte datum! Voor het plaatsen van een nieuwe opdracht (datum) doorlopen wij de normale aanvraag procedure om te zien of de nieuwe datum eventueel nog beschikbaar is. Indien beschikbaar, dan wordt er een nieuwe overeenkomst opgemaakt.
De annuleringskosten bedragen:
Bij annulering/opzegging van de overeenkomst, zullen annuleringskosten in rekening worden gebracht. De hoogte van de kosten is afhankelijk van het termijn:
Bij annulering tot 8 weken voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen € 25,00 ter compensatie van de administratiekosten.
Bij annulering tussen 8 en 4 weken voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen 50% van de totale som van de opdracht.
Bij annulering tussen 4 weken en 1 week voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen 70 % van de totale som van de opdracht.
Bij annulering in de laatste week voor de optreeddatum
De annuleringskosten bedragen 80 % van de totale som van de opdracht.
In alle gevallen geldt
Het bedrag is altijd minimaal gelijk aan de werkelijke annuleringskosten welke wij aan derden zullen moeten voldoen bij annulering van de opdracht, vermeerderd met 15% administratiekosten over de som van de totale opdracht.
Tevens zijn wij voorts gerechtigd om van de opdrachtgever alle kosten waarvoor wij aansprakelijk worden gesteld door derden, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, veroorzaakt door de annulering te vorderen.
Denk ik deze gevallen bijvoorbeeld aan de annuleringskosten voor geluidsbedrijven die wij inhuren of bijvoorbeeld de podiumbouwers.
Waarom annuleringskosten?
Boekingen voor artiesten worden meestal ruim van te voren vastgelegd. Wanneer iemand op het laatste moment een boeking annuleert of verplaatst, dan kunnen wij die datum nooit meer vervangen met een andere boeking. Daardoor zijn wij genoodzaakt om een vergoeding te vragen voor de inkomsten die wij buiten onze schuld missen.
Heel simpel gezegd;
Wanneer u muziek gebruikt tijdens een openbaar evenement, dan verwacht de orginele artiest/schrijver/componist van dat liedje een vergoeding voor het gebruik van zijn lied. Mede door het gebruik van het liedje wordt het een gezellig evenement, en daarom moet er voor die 'service' betaald worden.
Wanneer wij als one-man-band/orkest/zangers dus een liedje van bijvoorbeeld Jan Smit zingen, dan verwacht Jan Smit een kleine vergoeding omdat wij 'zijn' liedje zingen.
BUMA regelt de vergoeding-verdeling, tussen de organisator en de artiest.
Wanneer u een openbaar evenement organiseert, dan bent u wettelijk verplicht om een licentie aan te vragen bij BUMA. Zij vragen hier een vergoeding voor, afhankelijk van het aantal personen in het publiek, of de grootte van de ruimte. Vraagt u geen licentie aan, dan kunt u een behoorlijke claim van BUMA verwachten!
BUMA Afdracht
Onze prijzen zijn exclusief BUMA afdrachten.
De organisator is hier voor verantwoordelijk. Meer info hierover treft u op de <Website van Buma>.
Bij een feest zoals een bruiloft, een verjaardag of een jubileum heeft u geen last van BUMA. De feestlocatie waar u het feest geeft, betaald voor zijn locatie al een jaarlijks BUMA bedrag.
Indien de aanwezigen op het feest behoren tot een ‘familie-, vrienden- of daaraan gelijk te stellen kring’ en er wordt daarnaast geen toegangsprijs geheven voor het feest, dan is er geen toestemming nodig.
Wat is dan eigenlijk BUMA?
Heel simpel gezegd; Wanneer u muziek gebruikt waarbij publiek aanwezig is, dan verwacht de orginele artiest/schrijver/componist van dat liedje een vergoeding voor het gebruik van zijn lied. Mede door het gebruik van het liedje wordt het een gezellig feest, en daarom moet er voor die 'service' betaald worden.
Wanneer wij als one-man-band/orkest/zangers dus een liedje van bijvoorbeeld Jan Smit zingen, dan verwacht Jan Smit een kleine vergoeding omdat wij 'zijn' liedje zingen.
BUMA regelt de vergoeding-verdeling, tussen de organisator en de artiest.
BUMA Afdracht
Onze prijzen zijn exclusief BUMA afdrachten.
Boekingskantoor Artist4U
CUR: +5999-6753562
NL: +31 (0)643014114
Email: info@artist4u.nl